Pada-Mu Ku Bersujud


"Ya Allah, wahai Zat Yang Maha Kaya, wahai Zat Yang Maha Terpuji, wahai Zat Yang Memulai, wahai Zat Yang Mengembalikan, wahai Zat Yang Maha Penyayang, wahai Zat Yang Maha Pengasih. Cukupilah kami dengan kehalalan-Mu dari keharaman-Mu. Cukupilah kami dengan anugerah-Mu dari selain-Mu Semoga Allah sentiasa melimpahkan rahmat dan kesejahteraan atas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W, keluarga dan para sahabat beliau."

"Ya Allah, aku memohon kepada Engkau ilmu yang berguna, rezeki yang luas dan kesembuhan dari segala rupa penyakit.""
Ya Allah, cukupilah aku dengan kehalalanMu dari keharamanMu dan cukupilah aku dengan kurniaMu dari selainMu !""Ya Allah! Jadikanlah aku dicintai (dikasihi) pada hati orang-orang mukmin, dan jadikanlah serta sampaikanlah sehingga 120 tahun, maka Allah adalah sebaik-baik Pemelihara dan Dia Maha Pengasih dan Penyayang, segala puja dan puji bagi Allah, Tuhan Sekalian Alam"
"Ya Allah! Ampunilah aku dan kedua ibu bapaku, rahmatilah keduanya sebagaimana mereka telah memeliharaku di masa kecilku. Ya Allah! Ampunilah sekalian orang Muslimin dan Muslimat, begitu juga sekalian orang mukminin dan mukminat, berilah kami (waktu berada) di dunia ini kebaikan (kesenangan), ketika di akhirat juga kebaikan (kesenangan) dan peliharalah kami dari azab neraka."

Dedikasi khas buat mereka yang bergelar isteri..









Ya Allah... 
Kau ampunilah dosa ku yg telah ku perbuat 
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran 
yang tiada terbatas 
Kau berikanlah aku kekuatan mental 
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan 
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista 
Kau kuatkanlah semangatku 
menempuhi segala cabaranMu 
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan 


Ya Allah... 
Sekiranya suami ku ini 
adalah pilihan Mu di Arash 
Berilah aku kekuatan dan keyakinan 
untuk terus bersamanya 
Sekiranya suami ku ini adalah suami 
yang akan membimbing tanganku dititianMu 
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha 
atas segala perbuatannya 
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara 
untuk ku di Jannah Mu 
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk 
dan tawaduk akan segala perintahnya 
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik 
untukku di DuniaMu 
Peliharalah tingkah lakuku serta kata-kataku 
dari menyakitkan perasaannya 
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu 
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi 
segala kerenah dan ragamnya 


Tetapi Ya Allah... 
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan 
bukan untuk diriku seorang 
Kau tunjukkanlan aku jalan yg terbaik 
untuk aku harungi segala dugaanMu 
Sekiranya suami ku tergoda 
dengan keindahan dunia Mu 
Limpahkanlah aku kesabaran 
untuk terus membimbingnya 
Sekiranya suami ku tunduk 
terhadap nafsu yang melalaikan 
Kurniakanlah aku kekuatanMu 




untuk aku memperbetulkan keadaanya 
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan 
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya 
keluar dari terus terlena 


Ya Allah... 
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku 
Kau juga yang Maha Mengampuni 
segala kesilapan dan ketelanjuranku 
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan 
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkou redhai 
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku 
sebagai isteri 
Kau ampunihah aku kerana Engkaulah Maha Pengampun dan Maha Mengasihani.. 
Sekiranya aku engkar dan derhaka 
Berilah aku petunjuk ke arah rahmatMu 


Ya Allah... 
Sesungguhnya 
Aku lemah tanpa petunjukMu 
Aku buta tanpa bimbinganMu 
Aku cacat tanpa hidayahMu 
Aku hina tanpa RahmatMu 


Ya Allah... 
Kuatkan hati dan semangatku 
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu 
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami 
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu 
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha 


Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan 
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu 
Kerana aku sedar hinanya aku 
Kerana aku insan lemah yg kerap keliru 
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu 
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu 
Kerana pendek akal ku mengharugi ujianMu 


Ya Allah Tuhanku... 
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati 
Isteri yang dikasihi 
Isteri yang soleha 
Isteri yang sentiasa dihati 



AMIN AMIN YA RABBAL ALLAMIN

0 comments:

Post a Comment

get this widget here


TOL GEBU